☆ Farrahzarni
@farrahhannani
a girl who knows what happiness that she need to find
Neverland


+Follow
Dashboard
Reload Page
Twitter Tumblr
Blog Info
© Mortisha 2012. All Rights Reserved.
All contents in this blog are owned by me, unless otherwise stated.
Best viewed in Google Chrome.
Friday, July 17, 2009 ☆ Friday, July 17, 2009
persaaran :(

:05:wa!!!sedeynya...ari ini!! bekas cikgu saya yg mengajar KT[kajian tempatan] *masa tahun 5*dah bersara!!sedihnya...cikgu tu dah 34 tahun dah menjadi cikgu...saya orang yang duduk depan cikgu sabihah

*gitu kot eja nama cikgu*


:18:tadi sebelum balik..kami akan beratur di laluan kereta masuk dan keluar....tepat kul 11:45 a.m cikgu keluar..kami lambai kat cikgu..terharu bangat!!
:cinonet_24:dah lama saya tak guna emoction ini..eh!
:n3s_11:lupa nak cakap"hai kawan2!"sorry bangat!!ok 1..2..3..
blogger-emoticon.blogspot.comhi kawan2!dan kepada cikgu yang kini hendak bersara saya ada beberapa rangkap pantun untuk cikgu..*terutama cikgu sabihah*

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Intai kami antara nampak
Esok jangan rindu-rinduan

Kalau ada sumur di ladang
Boleh saya menumpang mandi
Kalau ada umur yang panjang
Boleh kita berjumpa lagi

Hari ini menanam jagung
Hari esok menanam serai
Hari ini kita berkampung
Hari esok kita bersurai

Malam ini menanam jagung
Malam esok menanam serai
Malam ini kita berkampung
Malam esok kita bercerai

Hari ini menugal jagung
Hari esok menugal jelai
Hari ini kita berkampung
Hari esok kita bercerai

Batang selasih permainan budak
Berdaun sehelai dimakan kuda
Bercerai kasih bertalak tidak
Seribu tahun kembali juga

Orang Aceh sedang sembahyang
Hari Jumaat tengah hari
Pergilah kasih pergilah sayang
Pandai-pandailah menjaga diri

Mana Manggung, mana Periaman
Mana batu kiliran taji
Tinggal kampung tinggal halaman
Tinggal tepian tempat mandi

Bintang Barat terbit petang
Bintang Timur terbit pagi
Jika tidak melarat panjang
Ada umur ketemu lagi

Dari mana hendak ke mana
Tinggi ruput dari padi
Tahun mana bulan mana
Dapat kita berjumpa lagi?

Dian tiga lilin pun tiga
Tanglung tergantung rumah laksamana
Diam juga sabar pun juga
Ada umur tidak ke mana

Tuan puteri pergi ke Rasah
Pulang semula sebelah pagi
Kita bertemu akhirnya berpisah
Diizin Tuhan bersua lagi






:puteh_21:sebelum cakap apa2..ini saya ambil dari internet!bukan mencuri okey! *kepada pencipta pantun ini..saya ingin ambil boleh?sebabnya ari ini iaitu 17/7/2009 ada cikgu di sekolah saya ada majlis persaraan guru.. boleh??*
:n3s_87:kalau nak pantun tersebut..ambillah tapi untuk cikgu..atau orang yang kita akan berpisah dengannya..
:12:oklah saya nak makan *lunch!*
:t::a::t::a::mRambut:

mood::n3s_23:

Labels:



← OLDER
NEWER →